És el primer gran Saló del vehicle clàssic a Espanya i s'inaugura dijous vinent, 16 de novembre, fins al diumenge 19, a Fira de Barcelona-Montjuïc, organitzat per ERMEvents
ü La 34ª edició
de AutoRetro reuneix a 250 expositors i més de 500 vehicles,
entre automòbils, motocicletes, màquines militars i tractors, que participaran
en més d'una vintena d'activitats durant el cap de semana
ü S'espera un 10
per cent més de visitants, molts d'ells motivats per l'increment de
rendibilitat dels vehicles clàssics, que arriba ja fins a un 23 per cent
Les principals novetats per a l'Edició de AutoRetro que arrenca el proper
dijous, 16 de novembre, són: l'augment de visitants, que s'estima en gairebé un
10 per cent; i la multiplicació d'assistents amb edats mitjanes compreses entre
40 i 54 anys, així com una major presència de dones. L'interès creixent pel
Saló ve motivat tant pels propis vehicles que s'exhibeixen com per la seva
rendibilitat en alça. Les cotitzacions dels vehicles clàssics,
automòbils i motocicletes, estan ascendint, de fet, entre un 9 i un 23 per
cent anual, desbancant la rendibilitat de qualsevol inversió en Borsa,
segons indica ERMEvents, organitzadora del Saló
Entre les
propostes més importants d’ AutoRetro figuren l'homenatge a Pedro Serra, al
millor carrocer espanyol de tots els temps, del que s'exhibiran alguns dels
seus models més emblemàtics en primícia mundial. Un altre dels grans
protagonistes serà el Seat 600, que finalitza la celebració del seu 60º
Aniversari a la ciutat on es va fabricar històricament. Aquest model és el millor
exemple de revaloració: es comercialitza, ara mateix, per sobre de 9.000 euros
a qualsevol país europeu, quan el seu preu inicial en els 60 i els 70 no
arribava a 400 euros, 65.000 pessetes de l'època.
ERMEvents,
formado por una veintena de especialistas en motor, es el primer organizador de
Salones Internacionales de Clásicos en territorio español. Auto Retro
Barcelona, que se abre del 16 al 19 de noviembre en Fira de Barcelona-Montjuïc,
y ClassicAuto de Madrid, que se celebrará del 23 al 25 de febrero de 2018 en el
Palacio de Cristal de la Casa de Campo, son algunos de los ejes principales de
su actividad. Más información en www.ermevents.es
ERMEvents,
format per una vintena d'especialistes en motor, és el primer organitzador de
Salons Internacionals de Clàssics en territori espanyol. Auto Retro Barcelona,
que s'obre del 16 al 19 de novembre a Fira de Barcelona-Montjuïc, i ClassicAuto
de Madrid, que es celebrarà del 23 al 25 de febrer del 2018 al Palau de
Cristall de la Casa de Campo, són alguns dels eixos principals de la seva
activitat. Més informació a www.ermevents.es
Els veterans del
motor estan de moda a Espanya perquè el mercat ja ha cobert plenament les
necessitats bàsiques de mobilitat. Així ho explica Héctor Ribas, soci fundador
de ERMEvents: “Ara es busca satisfer aquells capritxos sobre rodes que eren
inassolibles al final de l'adolescència i primers anys de la joventut”.
Aquest interès
per tot el “vintage”, per tot allò amb una història a les seves
esquenes, explica l'increment dels preus en el sector dels cotxes i motos més
veterans. A més, les inversions en vehicles clàssics són segures, per la
pròpia naturalesa del producte, i no estan subjectes a depreciacions per
vaivens del mercat, segons els principals consultors financers
internacionals.
AutoRetro, que
s'estén sobre 50.000 metres quadrats a Fira de Barcelona, impulsarà els
contactes entre els diferents actors d'un mercat per mitjà de “Viatges al
Passat”. Els organitzadors d'aquesta edició han desenvolupat gairebé una
vintena d'exposicions perquè els assistents adquireixin els coneixements
necessaris per invertir encertadament.
Entre aquests
monogràfics destaca l'homenatge al pilot més prometedor de començaments dels
seixanta, Ramón Torrás, desaparegut en accident de competició quan obria el
camí a tots els grans del motociclisme.
Es busquen
professionals amb gran experiència
L'ascens del
sector de vehicles clàssics també està impulsant tot tipus de negocis
associats, des de tallers de restauració i recambistas, que seran
protagonistes en AutoRetro 2017, fins a empreses de subhastes.
Més del 60
per cent dels tallers de restauració ja ha superat els deu anys d'existència,
com recorda la Federació Internacional de Vehicles Antics, FIVA, la qual cosa
confirma la solidesa del negoci en l'entorn europeu. “El mercat necessita,
ara mateix, un major nombre de serveis especialitzats en vehicles d'èpoques
passades”, afegeixen des de ERMEvents, “però és molt difícil trobar tècnics amb
l'experiència necessària, per la qual cosa aquests treballs s'estan marxant a
països del nostre entorn”.